Het begint alweer te kriebelen... - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Denise Hermans - WaarBenJij.nu Het begint alweer te kriebelen... - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Denise Hermans - WaarBenJij.nu

Het begint alweer te kriebelen...

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

29 Maart 2012 | Nederland, Emmen

Lieve volgers,

Jullie hebben me niet lang moeten missen, want na precies 10 weken thuis (in Nederland) te zijn geweest en met nog maar één week hier te gaan, staat het volgende avontuur alweer voor de deur; Expeditie InChina! Donderdag 5 april stap ik rond 17.00 uur voor de zoveelste keer het vliegtuig in.

De afgelopen weken heb ik gedurende de differentiatie minor ‘Expeditie InChina’ van de opleiding Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs basis Mandarijn (zowel pinyin lezen en schrijven, als tekens lezen; cijfer 8.8!!), Chinese geschiedenis en Chinese cultuur gestudeerd en dus begin ik goed voorbereid aan mijn reis. Met maar liefst zo’n 55 studenten verblijf ik de eerste 4.5 weken op een campus van de Normal University in Shanghai. Hieraan zal ik dan ook colleges volgen en ik doe met mijn projectgroep een onderzoek naar de Chinese mythologie en de effecten daarvan op het dagelijks leven van de Chinese studenten. Daarna vertrekken we met de nachttrein naar Beijing, waar we nog 1.5 week gaan ‘ontspannen’. Naast al dat studeren en ontspannen staan er natuurlijk ontzettend veel excursies en feestjes op het programma, maar ga ik lekker nog niets verklappen.

De afgelopen weken in Nederland zijn mij zwaarder gevallen dan dat ik me ooit had kunnen voorstellen. Sterker nog; de cultuurshock van Australië naar Nederland was een stuk groter dan andersom. Ondanks dat ik besef dat ik ontzettend gelukkig mag zijn met wat ik allemaal heb meegemaakt, is het niet makkelijk om te moeten accepteren dat het zomaar ineens voorbij is en dat een ervaring als deze nooit meer zal voorkomen in mijn leven.

Het wennen om weer in Nederland te zijn was een beetje dubbel. Aan de ene kant heb ik me vaak erg down gevoeld in het begin en verlang ik zo erg terug naar het leven in Sydney. Aan de andere kant was ik blij mensen weer te zien en leek het net of ik nooit was weg geweest en het leven hier stil had gestaan, of dat ik alles maar gedroomd had.

Ondanks alles heb ik ook in Nederland een erg leuke tijd achter de rug, heb ik niet stil gezeten en is de tijd alweer voorbij gevlogen! Inmiddels heb ik al twee oud-huisgenoten uit Australië in Nederland gezien en zie ik dinsdag mijn ex-roomie Mijntje en oud-huisgenoot Marlous weer. Ook het weer intrekken bij mijn ouderlijk huis was ontzettend gezellig (thank you for everything momma & poppa!). En toch begin ik Nederland weer een beetje zat te zijn.. ‘so I grab my bags and go, as far away as I can go’.

Avonturier zijn zit blijkbaar in mijn bloed. Mijn China-avontuur is namelijk nog niet eens begonnen en ik heb het volgende avontuur alweer gepland! Voor mijn laatste studiejaar heb ik me ingeschreven voor de differentiatie minor ‘Community Based Tourism’, waarmee ik rond november/december voor 4 weken naar Zuid-Afrika en Swaziland vertrek! Het is nog even afwachten op goedkeuring, maar ik ga er stiekem vanuit dat ik er weer gewoon bij zit.

Dit was het weer voor even. Nog een extra melding; in China is Facebook zwaar verboden en aan whatsappen ga ik daar niet doen. Natuurlijk zal er toch geprobeerd worden op Facebook te kunnen komen in China, maar mocht dat niet lukken, dan kunnen jullie gewoon contact met me blijven houden via de mail (denise_hermans@hotmail.nl) en ook zal ik deze blog proberen bij te houden!

Heel veel liefs,
xx denise

  • 29 Maart 2012 - 13:23

    Elfriede Helleman:

    Lieve Denide, zul je voorzichtig zijn? Heel veel plezier en een dikke knuffel, Elfriede.

  • 29 Maart 2012 - 15:19

    Momma:

    ja daar gaan we weerrrr! Het lijkt wel weer gisteren dat je terug bent gekomen uit Aussie en nu staat de volgende reis alweer bijna voor de deur! Gelukkig dit keer maar voor 6 weken i.p.v. 6 maanden! Ik weet zeker dat je in China een hoop cultuur zult opsnuiven en weer een hoop zult beleven! 1 tip: svp dit keer geen brood meer roosteren daar! Ik zal je zeker missen, maar weet dat je in het gezelschap vertoeft van meerdere studenten van InHolland, zodat je het zeker naar je zin zult hebben! Have fun, take care en ik kiek weer uut naar je spannende verhalen! XXXXX momma

  • 29 Maart 2012 - 16:10

    Roos:

    wat leuk dat je een blog gaat bijhouden! En wat leuk dat je die reis gaat maken.. Ik zal zeker op de hoogte blijven van jouw avonturen..... want daar zal ik zelf aan meedoen! HIHI :D xxxxxxxxxxx tot volgende week op de airport!!

  • 30 Maart 2012 - 06:44

    Diana:

    He denise

    Nou Emmen al weer zat.....
    Ik wens je een hele mooie tijd in china en geniet van de dingen die je daar mee gaat maken en we wachten met veel plezier op de leuke verhalen die je weer zal vertellen op je blog
    Kijk uit en veel plezier
    Groetjes diana

  • 31 Maart 2012 - 08:54

    Jolanda:

    Hey Neece! Kan me de cultuurshock wel enigszins voorstellen ja van Sydney naar Emmen! Van den haag naar Emmen was al een hele shock haha laat staan Sydney - Emmen.Gefeliciteerd met je 8.8, ongelooflijk, nemen jou voortaan mee naar de chinees, weten we tenminste wat we ECHT te eten krijgen. Heel veel plezier in China en tegen de tijd dat je naar Afrika gaat hebben we mekaar wel weer gezien hoop ik, je bent nu al een echte globetrotter dus denk ook niet dat het hierbij zal blijven. Groetjes en dikke xxxx Jolanda

  • 31 Maart 2012 - 11:29

    An&Mart:

    Hallo Denise,

    We willen je heel veel succes wensen
    met je nieuwe avontuur. Wat een
    prachtige cijfers heb je gehaald
    Gefeliciteerd hiermee.
    We kijken uit naar je nieuwe
    avonturen en je leuke verhalen.
    Heel veel lief XXXXXXXX

  • 01 April 2012 - 07:33

    Yvonne:

    Hoi nichtje,

    Het is duidelijk dat je er weer helemaal klaar voor bent. Ook deze expeditie zal weer een geweldige indruk op je achterlaten. We vinden het overigens ontzettend jammer dat we je niet gezien hebben. Jij hebt het natuurlijk druk gehad met al de voorbereidingen. Ik denk dat jij er helemaal geen moeite mee hebt om zo'n erg vreemde taal te leren. Ik weet niet waar jij al die slimheid vandaan haalt alhoewel jou moeder ook niet op haar achterhoofd gevallen is. We hebben je achterhoofd eindelijk op Hello Goodby kunnen bewonderen, was best een goede opname van je vader overigens. Ik denk dat hij ontzettend blij is dat hij toch in 3 afleveringen verschenen is. Ik hoop dat hij niet incognito hoeft daar in Emmen. Op de dag van je vertrek hebben wij een tandartsafspraak om 14.40. Misschien is het toch nog mogelijk om je voor die tijd nog even te zien, anders wensen we je langs deze weg een goede reis en heel veel mooie momenten toe. Dikke kussen van Ons

  • 01 April 2012 - 16:30

    Hanneke :

    (moeder van Marlous) Heel veel plezier in het bijzondere China. Het zal wss heel anders zijn dan the Land Down Under, maar genieten wordt het zeker!
    Take care... !
    Groetjes, Hanneke

  • 04 April 2012 - 12:01

    Tante Lia:

    Hee favoriete nicht, ik wens je een HEEL goede reis, HEEL veel plezier en hoop dat je HEEL veel leuke nieuwe dingen gaat meemaken. Ben nu al weer benieuwd naar je reisverslagen. Ik zal in gedachten met je meereizen. Veel geluk en een dikke knuffel. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 35362

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 04 Oktober 2014

Hostess in Kroatië

21 April 2014 - 11 Mei 2014

DreamTeam on Tour: Zuid Oost Azië

22 November 2012 - 23 December 2012

Into the Wild: South Africa

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

31 Juli 2011 - 19 Januari 2012

Mijn wereldreisje

Landen bezocht: