Als celebrities in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Denise Hermans - WaarBenJij.nu Als celebrities in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Denise Hermans - WaarBenJij.nu

Als celebrities in Singapore

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

04 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Het is net 24 uur geleden dat ik een blog heb geplaats, maar ik zat alweer te popelen om de volgende er achteraan te gooien aangezien ik al achter op schema lig. Deze blog ga ik kort houden, het is immers ook maar één nacht geweest dat we in het luxueuze Singapore zijn verbleven. Onder het motto; 'We doen alles zo budget mogelijk en daarom mogen we best een keer flink uitpakken', sliepen we die ene nacht in het meest luxe hotel van Singapore; Marina Bay Sands. Sommigen zullen dit hotel misschien herkennen van RTL Travel, waarbij Chris Zegers in het zwembad op het dak van het hotel (57e verdieping) geniet van het adembenemende uitzicht op de skyline van Singapore. Niet voor niets is dit één van de mooiste zwembaden ter wereld.

Toen we om 14.45 uur het hotel kwamen binnen lopen, konden we onze ogen niet geloven. Alles was zo groot, zo hoog en zo glimmend. Winkels als Cartier en Rolex bevonden zich aan beide kanten van de lobby. Een man met zo'n bagagerek die je enkel in films ziet nam onze bagage aan en zei dat ze naar de kamer gebracht zouden worden. Bij inchecken konden we zelfs nog om boeken naar een rokers deluxe kamer, gratis en voor niks. We zaten dan maar op de vijfde verdieping, we hadden nog steeds een prachtig uitzicht over de Botanical Gardens. De kamer was fantastisch, zulke zachte bedden had ik nog nooit gevoeld en er was een enorme televisie met filmkanalen. Ook de badkamer was huge en onwijs mooi. Er lag van alles voor het oprapen; allerlei verzorgingsproducten, toiletspullen, etc. We wisten het zeker, dit is het mooiste hotel waar we ooit zouden slapen.

We zijn eerst langs de baai gaan lopen om in onze lange jurken een hele fotoshoot te houden, met de skyline en allerlei bekende gebouwen en beelden op de achtergrond. Zo ging twee uur al snel verloren en haastten we ons naar het Maxwell Road Food Center om maar weer eens lekker goedkoop te eten in een grote vreetschuur. We namen een gefrituurd koekje van bladerdeeg gevuld met gebakken oesters, heel erg aan te raden, een schotel met eend, ei en tofu en een heerlijke dragonfruit en passiefruit smoothie om de vitamientjes weer eens binnen te krijgen. Dat je hier nergens mag roken is trouwens grote onzin, je mag enkel niets op straat gooien. Daarna gingen we op zoek naar een taxi. Dit was nog iets moeilijker dan gedacht, want in heel Azië hadden we binnen een minuut een taxi gevonden. Maar hier zagen we enkel taxi's die werkten met een meter en waarbij alle bordjes op 'busy' stonden, wat wil zeggen dat ze bezet zijn. Na wat heen en weer gelopen te hebben vonden we er eindelijk één en waren we net op tijd terug in het hotel voor de zonsondergang.

Al rennend het zwembad in, vol enthousiasme om foto's te maken van deze buitengewoon prachtige omgeving, lag ik voor dat ik het wist natuurlijk al weer op mijn bek. Gelukkig niks ernstigs, maar toch minder leuk binnen deze luxe sferen. Daar hebben we weer een hele fotoshoot gehouden en de foto's zijn echt super geworden! Er staan palmbomen langs het zwembad, er liggen bedjes in het water en er is een tropische tuin met bubbelbaden aan de andere kant van het Skypark. Het lijkt of je aan het eind van het zwembad gewoon zo 57 verdiepingen naar beneden zult vallen. Op de achtergrond zie je de zonsondergang die de lucht knaloranje doet kleuren en miljoenen lichtjes van de tientallen hoge gebouwen die de skyline van Singapore rijk is. Om 20.00 uur begon de licht en water show rond de baai, die we vanaf het zwembad, nippend aan een cocktail, aanschouwd hebben. De lasers kwamen van ons gebouw af en in de baai zag je verschillende kleuren lichtgevende bootjes en grote fontijnen waarop beelden werden geprojecteerd.

Story of my life, na twee uur te hebben genoten van al dat luxe, werd ik in één keer helemaal niet lekker, alsof ik er allergisch voor ben. Nadat ik niet meer ver van de wc's uit de buurt kon zijn, hebben we ons maar terug getrokken in de hotelkamer en ben ik gelijk gaan slapen. Ondanks het heerlijke bed was die nacht echt een hel. Daarbij kwam nog dat we er om 07.00 uur al uit moesten en daarna onderweg gingen naar het busstation. Daar aangekomen pakten we de bus naar de grens van Singapore, waar we overstaken naar Maleisië. Vanaf Sentai International Airport in Johor Bahru zou onze vlucht naar Surabaya op het Indonesische eiland Java vertrekken. Mijn moeder had al aangegeven dat de vlucht niet op internet stond en bij aankomst op het vliegveld bleek de vlucht met 3.5 uur te zijn vertraagd en dat terwijl we al veelste vroeg waren omdat we niet wisten hoelang de reis naar het vliegveld in beslag zou nemen. Na al het wachten waren we blij dat het tijd was om te gaan boarden. Toen brak de hel buiten los. Het begon ontzettend hard te stormen. Just our luck, de vlucht werd wederom vertraagd. Gelukkig konden we na een uur wachten gaan boarden en waren we, dankzij een miscalculatie in het tijdverschil gewoon op tijd voor de transfer van de driedaagse tour op Java.

Veel liefs,
Denise en Nancy

• 04 Mei 2014 - 20:03

Momma:

Hallo lieve Tinus en Nance,
    op de eerder gestuurde foto's van jullie hotel in Singapore, had ik al gezien dat het baden in luxe was! Prachtig om zo iets een keer mee te maken, jammer daarentegen weer dat Tinus een beetje beroerd is geworden. Hoop dan ook niet dat je de gouden badkamer helemaal ondergekotst hebt, anders zullen we binnenkort wel weer een rekening ontvangen op de Laan van de Bork ;)
    Zo te lezen was het toch "1 geweldige dag" in Singapore om nooit te vergeten en heb je weer een metropool om van je lijstje af te strepen!
    Goed te horen dat ondanks de trammelant op vliegveld JBA in Maleisie, jullie op tijd in Surrabaya aangekomen zijn! Snap er nog steeds niets van want jullie vluchtnummer was echt nergens te bekennen of te traceren en heeft volgens mij een gewijzigd vluchtnummer gekregen!
    Maar goed, ik hou de komende vlucht van a.s. donderdag 08 mei scherp in de gaten voor jullie en laat per whatsapp aan Nance weten of hij op schema van vertrek ligt, met eventueel een screenshot van het gatenummer.
    Terwijl ik dit type, zijn jullie alweer 2 dagen op Bali en ik hoop dan ook dat jullie hier toch ook we een beetje kunnen relaxen en bruinbakken, want het is volgens mij best wel vermoeiend allemaal, al dat heen en weer gereis en al die excursies! Meiden, ik wens jullie bijzonder veel plezier op Bali, zorg en let goed op elkaar en laat die laatste week van jullie droomreis een fantastische week worden! Ennehh... neem je een aapie voor me mee :) Knufs en smakkerds uut MMM. xxxx momma

• 05 Mei 2014 - 10:10

Diana:

JA JA het zal ook eens een keertje niet mis gaan met denise die heft altijd wel iets :););)De de verhalen blijven stromen zo en natuurlijk moet je weer een kleine pech verhaaltje erbij...
    Maar gelukkig hoeft nancy je niet te drukken in de laaste week.....
    Probeer je nou eens in te houden en doe een klein beetje voorzichtig en zorg dat de laaste week zonder pech verloopt...
    Heel veel plezier en geniet er lekker van de laaste dagen..
    Knuffels van MIj xx

• 06 Mei 2014 - 16:41

Bea:

Hoi dames,

Wat een leuke verhalen weer! Met zo hier en daar een pechgeval, wat natuurlijk zeer balen is! Ik wens jullie nog een paar fijne dagen tijdens dit avontuur! Is weer voorbij gevlogen zeg!

Have a save flight!

Liefs!

P.s. dat hotel klinkt als muziek in m'n oren! Miss ook maar eens een bezoekje overwegen :P!

• 07 Mei 2014 - 11:19

Anneke:

Hallo Denise en Nancy,

Wat maak je toch allemaal mee het blijft leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet er vooral van.
    Groetjes Anneke.