I'm back, better than ever - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Denise Hermans - WaarBenJij.nu I'm back, better than ever - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Denise Hermans - WaarBenJij.nu

I'm back, better than ever

Door: Denise Hermans

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 Maart 2014 | Nederland, Emmen

Na een veelbewogen jaar, noem het maar gerust een rollercoaster, ben ik weer terug van weggeweest in blogland. Nog maar een maand voordat een nieuw avontuur van start gaat, achtervolgd door nog een ander nieuw avontuur. Op nieuwjaarsdag zei ik al: “ik ga dit keer niet preken over dat dit mijn jaar wordt, ik zeg slechts: dit wordt een beter jaar!”. En met de volgende vooruitzichten weet ik zeker dat dit voornemen gaat lukken.

Mijn vorige blog over Zuid Afrika sloot ik af met het verhaal dat het één van mijn laatste avonturen in het buitenland zou zijn voor de aankomende tijd; ik ging samenwonen, afstuderen, een baan zoeken en aan de toekomst werken. Nou weten de meesten inmiddels al dat al deze activiteiten er niet zo rooskleurig uitzagen dan dat ik gedacht had. Achteraf gezien kan ik al met al zeggen dat ik opgelucht ben hoe bepaalde dingen gelopen zijn en ik ontzettend veel geleerd heb dit jaar. Zo ook dat ik de avonturier in mijzelf gewoonweg niet kan onderdrukken. Dus laten we het maar weer eens om een hele andere boeg gooien. Het begon inmiddels weer te kriebelen en als afgestudeerde zonder baan, mijn weekend baantje bij club Senza en de onregelmatige dagen in de groentewinkel van paps niet meegerekend, heb ik natuurlijk alle tijd van de wereld.

En zo komen we op het verhaal dat Nancy en ik (inmiddels vijf maanden geleden) een avondje gingen stappen in Hoogeveen en het impulsieve idee kregen om in januari/februari twee weken te gaan ontspannen in Egypte om 2014 goed in te luiden en de winterdip te overwinnen. Want eerlijk is eerlijk, voor dat de winter zou beginnen waren we het eigenlijk al wel weer meer dan zat. Ik moest er niet aan denken om de hele winter in Nederland te verblijven, wat ik de afgelopen jaren ook niet meer gewend was (wat een rot leven heb ik toch ook, kidding). Op dat moment hadden Nancy en ik nog geen idee dat de winter Nederland überhaupt niet eens zou bereiken dit jaar. Maar om verder te gaan met mijn verhaal; Twee weken Egypte bleek ook geen goedkoop grapje. Dus konden we naar ons idee net zo goed naar Bali gaan. Maar ja, als je naar Bali gaat, kan je net zo goed ook de omliggende landen bezoeken. Vliegtickets binnen Zuid Oost Azië kosten immers geen drol, van dat geld kun je in Nederland een retourtje Emmen – Delft (waar Nancy inmiddels woont) krijgen. En zo werd een impulsief en misschien lichtelijk aangeschoten idee omgetoverd in een waterdicht plan voor een avontuur wat naar alle waarschijnlijkheid mijn beste reis ooit zal worden! Wie had gedacht dat ik dit nog zou meemaken met mijn beste vriendinnetje? Ik in ieder geval niet, maar ik ben er ontzettend dankbaar voor!

Inmiddels is alles geboekt. Wie mij een beetje goed kent weet dat ik niets in het ongewis laat en alles tot in de puntjes uitzoek. Drie weken is ook vrij weinig voor maar liefst vier landen, maar we zijn vastberaden om alles er uit te halen en optimaal te genieten van alles wat er te zien en te doen is! De backpacks zijn al voorzien van alle reisbenodigdheden, alle tickets zijn uitgeprint en Nancy heeft haar duikcursus bijna afgerond. Wij zijn er meer dan klaar voor!
Ons reisschema ziet er zo uit:

21 april: Vertrek uit Nederland
22 april t/m 25 april: Bangkok (Thailand)
25 april t/m 29 april: Phuket (Thailand)
29 april t/m 30 april: Singapore
30 april t/m 3 mei: Java (Indonesië)
3 mei t/m 8 mei: Bali (Indonesië)
8 mei t/m 9 mei: Kuala Lumpur (Maleisië)
9 mei t/m 10 mei: Bangkok (Thailand)
11 mei: Terug in Nederland

Verder ga ik nog niets verklappen van wat wij allemaal gaan beleven. Maar ik kan beloven dat we weer heel wat spanning en sensatie in petto hebben! Dus hou deze blog in de gaten om op de hoogte te blijven van de DreamTeam on Tour door Zuid Oost Azië (zie facebook of meld je aan voor de mailinglist)!

Maar, dit is nog niet alles! Sommigen weten inmiddels al dat ik ben aangenomen als reisleidster bij de grootste en oudste tour operator van Nederland, oftewel TUI Nederland. Ik zal de merken Arke en Holland International gaan vertegenwoordigen op de bestemming Kroatië! Nog geen week nadat ik terug ben uit Azië vertrek ik voor een half jaar naar Porec, waar ik een eigen appartement en auto tot mijn beschikking heb. Ik heb inmiddels de trainingsweek achter de rug en kijk er ontzettend naar uit. Mijn eerste fulltime baan en een bestemming waar ik nog nooit geweest ben. Wat een uitdaging is het! Dus; nog geen vakantiebestemming uitgekozen? Dan weten jullie bij deze waar jullie naar toe moeten! Maar hierover meer in een andere blog, als eerste ga ik nog even flink genieten en ontdekken in Azië!

Veel liefs,
Denise

  • 21 Maart 2014 - 17:08

    Momma:

    spanning en sensatie, ik zit er weer helemaal klaar veur, maar gelukkig ben je nog even in ons midden ;) XXX

  • 21 Maart 2014 - 17:09

    Elfriede Helleman:

    Lieve Denise, heel veel succes. Dikke (Haagse) zoen, Elfriede.

  • 29 Maart 2014 - 20:08

    Jan Roelfsema:

    Wij van godive Emmen wense jullie heel veel plezier en zullen je blog blijven volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 35364

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 04 Oktober 2014

Hostess in Kroatië

21 April 2014 - 11 Mei 2014

DreamTeam on Tour: Zuid Oost Azië

22 November 2012 - 23 December 2012

Into the Wild: South Africa

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

31 Juli 2011 - 19 Januari 2012

Mijn wereldreisje

Landen bezocht: