Didn't expect that to happen.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Denise Hermans - WaarBenJij.nu Didn't expect that to happen.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Denise Hermans - WaarBenJij.nu

Didn't expect that to happen..

Door: denisetakesovertheworld

Blijf op de hoogte en volg Denise

07 Augustus 2011 | Australië, Brisbane

Hi there!

Ik zit inmiddels alweer twee dagen in Australie en ben nu aangekomen in Brisbane.

Vrijdag 5 augustus 2011 begon ik mijn morgen met het uitchecken bij me hostel, een TukTuk nemen en het bezoeken van de Baiyoke Tower II, het hoogste gebouw in Thailand. Het was echt heel vet om Bangkok vanaf die hoogte te zien. Je kon ook het dka van het gebouw opgaan, die draaide rond, zo dat je heel de stad te zien kreeg (foto's volgen nog!). Om 17.15 uur Thaise tijd vloog ik van Bangkok naar Sydney, weer met een Boeing 747. Deze keer heb ik me weer prima vermaakt met alle films ("No strings attached" , "The Dillema", "Hall Pass" en "Tangled"), en daardoor had ik niet eens tijd om te slapen. Het eten en de service in het vliegtuig was wederom top. Om 05.05 uur Australische tijd kwam ik aan in Sydney, eerder dan verwacht. Eerst even met mama bellen en dan zorgen dat ik zo snel mogelijk van dit vliegveld af kwam. Mijn bus richting Surfers Paradise ging namelijk al om 07.00 uur vanaf Sydney Central Station. Ik had niet gedacht hem te halen, maar toch lutke het. Je merkt gelijk dat de mensen hier vriendelijk zijn; je hoeft maar even op een kaart of op een boord te kijken en ze vragen al of ze je kunnen helpen. De bus rit duurde echt eeuwen (16.5 uur om precies te zijn) en het zat nou niet echt confortabel, maar om 11.40 uur was ik dan eindelijk in Surfers Paradise.

Aangezien ik niet wist of ik de bus zou halen, had ik nog geen hostel geboekt. Gelukkig was het niet lang zoeken, want naast het busstation was een backpackers hostel resort en ze hadden nog plek. Aangezien ik bijna de gehele busrit heb geslapen, zat ik er niet echt naar uit te kijken om weer vroeg mijn bed in te duiken. Daarnaast sliep ik met drie Jappen (Japanners) op de kamer, die film aan het kijken waren, dus besloot ik maar even naar de boulevard te gaan. Surfers Paradise staat namelijk bekend om haar 'wild & trashy partyzone' en ik bleef maar een nachtje. Ik hoefde maar een straat uit te lopen en ik was al in het centrum, waar honderden bars, discotheken en clubs waren en duizenden jongeren in grote groepen. Dat is het enigste moment dat ik me even alleen heb gevoeld en dacht aan de tijden dat ik met me vrienden uitging. Ik besloot even richting het strand te lopen en ben daar op een bankje gaan zitten. Een jongen kwam me om een vuurtje vragen en bleef bij me zitten om te kletsen. Hij heet Doug, komt uit de buurt van Melbourne en werkt voor een treinstation. Hij is op een roadtrip met wat vrienden. Niet veel later kwam er een andere jongen bij staan, die aan Doug een sigaret vroeg. Ik geloofde nooit in liefde op het eerste gezicht, tot dat ik hem zag. Wees niet bang, het is geen surfdude, aboriginal of spleetoog, maar een American boy. Hij heet Madison (niet echt een stoere jongens naam, maar niemand is perfect) en komt uit New York. Nouja hij is geboren in Australie, maar zijn ouders verhuisde toen hij een jaar was naar Amerika en zijn broer en ouders zijn inmiddels al weer terug naar Australie verhuisd en nu blijft hij voor twee jaar bij zijn broer in Surfers Paradise. Hij is 25 en werktt als security bij een shoppingmall. Hij lijkt een beetje op Dan Karaty ("So you think you can dance" en "Hollands got talent"), alleen dan de jongere, langere en nog knappere versie (vind ie niet leuk als ik dat zeg hehe). Ik geloof dat het wederzijds was, want die klik was er gelijk al. Dus mam, schakel toch maar alvast "Grenzeloos verliefd in"!! Haha, just kidding.. niet schrikken hoor, ik kom echt wel terug naar Nederland over een half jaar! Met zijn drieen (Doug, Madison en ik) gingen we wat drinken, eerst in een bar en toen in een club. Madison betaalde alles, ook al zei ik dat ik dat niet wou (maar toch stiekem al een duur drankje had besteld hehe). In de club haakte Doug af, hij merkte zelf ook wel dat ie het derde wiel aan de wagen was. Toen Madison naar de wc was, kwam er een andere gast bij me zitten, waar ik totaal geen zin meer had. Het is maar goed dat Madison security is, want die heeft hem dus mooi weggejaagd. Na dat we gedanst hadden, zijn we over het strand gaan lopen. Hij draagde me slippers en we liepen hand in hand, het was zo romantisch (behalve het feit dat ik als een halvegare kleuter met me voetjes in de zee aan het springen was). Ik vond het gewoon fijn om even bij iemand te zijn die me echt leek te mogen. Hij is anders dan andere jongens (dat zeggen meiden vaak, maar ik meen het echt, hij weet zelf ook dat ie een "sweet guy" is), hij dringt niet aan en is echt een gentleman, deuren open houden, dingen voor je dragen enzo. Hij noemde het het lot dat we elkaar ontmoet hadden en dat ik toch de bus had weten te halen, anders was ik nooit naar Surfers Paradise gegaan. Vanochtend zijn we nog even naar het strand gegaan en hebben we samen geontbijt. Toen was het echt tijd om afscheid te nemen, want ik moest de bus pakken naar Brisbane. Hij heeft me naar de bus gebracht en zelfs hij leek het er behoorlijk moeilijk mee te hebben. Het is raar dat je na een dag iemand zo leuk kan vinden. Het was zo lief toen hij zei: "You are going to have so much fun on your trip, but don't forget me!" . Misschien ga ik nog een weekendje terug naar Surfers Paradise als ik inmiddels in Sydney gevestigd ben of komt hij daarheen, gewoon omdat we het gezellig hebben samen en het niet zo ver van elkaar is (Nee, jullie hoeven nog steeds niet bang te worden dat ik niet meer terug kom, ik weet zelf ook wel dat dit niks kan worden, maar nu ik toch in Australie ben right?!).

Nu zit ik dus in me hostel in Brisbane. Ik zit met vijf meiden op de kamer. Met een engelse meid, Lill, heb ik vanavond afgesproken om de stad in te gaan. Het is fijn dat je hier zo snel mensen leert kennen. Dat was wel anders in Bangkok. Gelukkig deed ik daar zoveel dingen, maar het was moeilijk contact te maken met anderen. Hier gaat dat me een stuk beter af en engels praten gaat ook prima (in thailand kon ik af en toe wel iemand op ze bek meppen, aangezien ze zo irritant deden alsof ze je verstonden terwijl ze dat niet deden).

Nou mensen, ik neem nog even een duik in het zwembad aangezien het hier 30 graden is. Bedankt trouwens voor alle leuke reacties! Ik waardeer het echt enorm en heb er ook steun aan, dus graag blijven doen hehe!

Heel veel liefs,

Denise

  • 07 Augustus 2011 - 07:39

    Owen En Yvonne:

    wat een enorme kanjer ben je toch. We zijn ontzettend trots op je en vinden jouw reisverslagen geweldig leuk om te lezen. dat je in 1 week tijd al zo veel ondernomen hebt is bewonderingswaardig. Mooie foto's ook! We hopen echt dat de fotograaf de tijgerfoto's snel naar je toestuurd. Wel zorgwekkend dat je nu al verliefd bent geworden. Grapje! Je gaat vast nog veel meer mooie mannen tegenkomen. Dat je met volle teugen van dit alles geniet moge duidelijk zijn. Veel liefs en dikke kus, Owen en Yvonne

  • 07 Augustus 2011 - 09:46

    Anneke Lelieveld:

    Hallo Denise,
    Wat kan jij leuke verhalen vertellen,
    we genieten ieder keer weer wat je hebt meegemaakt. Ben je niet erg moe, vaak zo vroeg op!!!
    Volgens mij heb je aan 24 uur niet genoeg!!!!!!!
    Geniet maar lekker je bent maar een keer jong.
    Liefs van ons uit Emmen. An en Mart.

  • 07 Augustus 2011 - 11:41

    Mams:

    Hallo dochter, i knew it, i knew it, maar dat het weer zo snel zou gebeuren ook weer niet! Afijn... zoals eerder beschreven je bent net in "Aussie", de mensen zijn reuzevriendelijk, dus je zal nog wel meer leuke en mooie "dudes" tegenkomen, zodat je het straks echt niet meer weet haha! In ieder geval fijn dat je snel contact maakt met anderen (dat ging je hier ook al niet slecht af) en dat je je daardoor niet zo alleen voelt en samen dingen kan ondernemen! Aussie" is het backpackersparadijs van de wereld, dus je zult veel mensen "on the road" tegenkomen! Fijn dat al het gereis met bussen enzo soepeltjes verloopt en ik hoop voor je dat dit zo zal blijven gaan! Inmiddels zit je alweer in Brisbane waar de temperatuur zeer aangenaam is lees ik! Geniet met volle teugen maar doe wel voorzichtig! De donkere wolken stapelen zich hier in Emmen weer op en het is weer tiet voor een hevige hoosbui, dusss... stuurt is een bietje sunshine deze kant op!!! Love you, take care! XXX mams

  • 07 Augustus 2011 - 13:12

    Pappa:

    Hello sweetheart.
    Mooi dat er daar goed in je eentje te verblijven valt omdat ze zo aardig zijn.
    Maar eeh, jij was toch een vriendinnen meid??? Wel lekker dat je jezelf goed met de taal kan redden en voor je t weet spreek je vloeiend engels alsof het nooit anders geweest is.Uiteraard is het nog steeds de regel dat vriendjes de goedkeuring van your dad moeten krijgen, bleblebleblahhh. Ik volg de temperatuur een beetje en zie dat het daar warmer is dan hier ondanks de winter daar,en das eigenlijk niet eerlijk,protest bij de VN volgt. De zwembaden hier hebben ze wegens topdrukte maar gesloten,daarop traint nu de ploeg van Sven Kramer geloof ik. Die busreis van 16 uur is dus net zolang als van hier naar spain,en wat je dan niet verteld hebt is dat je vast nog een polonaise in de bus hebt gedaan.In de winkel blijven ze maar vragen of je inmiddels al vertrokken bent en vanaf maandag zeg ik dat je al bijna weer terug komt.Het is natuurlijk best lekker als je iemand tegen komt waar het direkt mee klikt,het zal je zeker een lekker gevoel geven.Maar toen ik je mam pas leerde kennen,vond ze mij ook ontzettend knap en vond mij op gordon van hollands got talent lijken.Lekker puh.En in dit tempo heb je straks in elk stadje een schatje!!
    Als er na madi-son maar geen madi-regen komt of erger madi-dad of nog erger madi-granddad.Waarschijnlijk lig je nu dan toch wel te slapen want als ik je verslagen leest ben je nog niet in je bed geweest.Wij zijn gisteravond weer eens lekker naar de pannekoekenboerderij geweest waar ons eigen tafeltje weer klaar stond,lieve mensen daar in Odoorn.
    Het is hier erg rustig in huus en ik mis je gekakel een beetje maar buiten je waffeltje de rest ook natuurlijk!!!!!
    Ik ben blij dat het je allemaal zo goed afgaat en dat je het naar je zin hebt.En het avontuur is nog maar net begonnen,maar als het je hele reis zo loopt,kom je zeer voldaan weer thuis.Ik heb zonet even in het dikke Australie boek zitten lezen en lees dat er zoveel te zien is dat je wel tien jaar uit mag trekken om alles te bekijken.Vertel mij eens hoe het landschap eruit ziet vanuit de bus,of heb je alleen maar geslapen? Er leven maar 21 miljoen mensen in Australie dus er zullen vast veel plekken zijn waar je geen hond tegen komt alhoewel de oostkust het dichts bevolkt is.Vind je het niet vervelend telkens met anderen op een kamer te zitten? Ik weet wel dat dat erbij hoort maar, heb je nog een klein beetje privacy?? Wanneer ga je naar de walvissen? Dat zou voor mij een van de hoogtepunten zijn,ik hoop wel dat je ze te zien krijgt en, dat je fototoestel het doet tegen die tijd. In Cairns is het altijd boven de 30 graden lees ik,dus ik zou de badmuts gewoon standaard op de kop houden,staat helemaal niet raar.Het maakt je denk ik ook aantrekkelijker{voor de walvissen zeker} Hier is het nu een lazy sunday en we hebben besloten helemaal niets maar dan ook niets te doen,mag ook best wel een keer.Nou meissie geniet van alles om je heen, en na de slangen, olifanten en tijgers wil ik geen foto s zien ,waar jij op de rug van een krokodil of walvis zit. Dit zijn namelijk beschermde diersoorten en kunnen geheel uit hun ritme raken door die badmuts van jou.Love you very much dikke kus Pappa

  • 07 Augustus 2011 - 16:44

    Oma En Opi:

    Hallo Denise maar weer eens geprobeert mijn reacties kwamen niet aan bij jou maar Henk heeft het opgelost ik had mijn naam niet gemeld.Nuje weet onderhand wel dat we allemaal je verslagen erg leuk vinden en er van mee genieten .ook de foto,s.
    Heeft die man de foto,s van de monniken en de tijgers nog gestuurd?
    Er zit al weer een week op van je reis en wat heb je al veel beleefd. Nu ben benieuwd hoe het gaat met de Orka,s zwemmen beetje eng hoor die grote beesten.
    Nu meije misschien gauw weer eens op skype zal leuk zijn vooral onverwachts net als laatst.
    Nu tot het volgende berichtje dikke kus van Fijntje en mij.

  • 07 Augustus 2011 - 17:45

    Roos:

    WHOAAA DENISE!!!! I KNEW THIS WOULD HAPPEN TO YOU!! haha, hou contact met hem en bring him to holland one time ;)

  • 08 Augustus 2011 - 07:03

    Dédé:

    Schattie!

    Wat een leuk nieuws, zoals Roos zegt: dit hadden we stiekem wel verwacht, haha. Wel super leuk, geniet er maar lekker van en probeer maar veel leuke dingen met hem te doen. Ik ben erg blij dat het zo goed met je gaat! Geniet en houdt ons op de hoogte :)...

    Dikke knuffel uit Amsterdam!

  • 08 Augustus 2011 - 07:46

    Chantal:

    heee meid!!!:D

    ik lees elke keer weer je verhalen met veel plezier!!! volgens mij heb je het daar echt super !(ben stiekem best jaloers op jou:$)
    en ben zeer benieuwd na foto's ook van je sweet guy:P
    je mag hem wel mee nemen hoor als je weer na huis komt over een half jaar kan gerust toch??:P
    nou heeel veel plezier meid! en ik wacht met smart op je volgende berichten!!

    xxxx chantal

  • 08 Augustus 2011 - 12:02

    Tess:

    Schattie! wat fijn dat je het naar je zin hebt :)
    alleen die dude,k daar kan k het niet mee eens worden.. maar ja ik weet ook wel jij PAKT ze! (sorry schat kon het niet laten)
    maar goed we weten allebei diep van binnen zijn we allemaal .....
    Iig, ik ga een skype acount aanmaken en ik mail je nog even over de data (kan jij even aangeven wanneer hoe en of wat enz.)
    dikke kus & knuff uut MM
    miss u!

  • 08 Augustus 2011 - 13:30

    Nancy:

    heej schatjee

    ben echt blij dat je het zo leuk hebt daar!! en mooi dat de mensen daar zo aardig zijn.
    ik mis je wel hoor. was afgelopen weekend bij de gay parade in amsterdam (waar we volgend jaar samen heen gaan!) en toen miste ik je nog meer want toen dacht ik aan onze leuke avonturen daar haha. maar ik ben echt super blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. heel veel plezier nog en blijf voorzichtig doen he haha :p

    loveyou xx

  • 08 Augustus 2011 - 18:35

    Fee :

    WAT ROMANTISCH MAN! Met die kerel bedoel ik hè ehehehe. Nog maar paar daagies weg en nu al grote verhalen, heerlijk. Maar goed, morgen goudenpijl.. zonder jou..blèh. Haha grapje wordt wel gezellig, maar wel ietsjes minder gezelliger zonder jouw hoor!

    Love uuuuuuuu <3

  • 08 Augustus 2011 - 20:24

    Jolanda:

    Hai neece,
    Wat heb jij al veel gedaan meid. Ik wil nu ook al een keer die kant op, zo leuk lijkt 't me daar. Komt ook door de manier waarop je schrijft , zo vlot en levendig. Hele mooie foto's maar die met die slangen wel heel eng. Leuk dat je al zoveel vrienden hebt gemaakt, maar had eigenlijk ook niet anders verwacht. Die Madison wil ik idd wel eens ff op de foto zien, ff kijken wat voor vlees we in de kuip hebben, maar wie weet hoeveel foto's je nog moet sturen van nieuwe madisons, haha. ( mis de smileys). Nou meid ik hoef je niet te vertellen dat je er van moet genieten want dat ligt er duimendik bovenop. Ga zo door dus en ik kijk al uit naar je volgende verslag. Dikke kussen van ons allemaal hier xxxxxxxxx

  • 10 Augustus 2011 - 09:16

    Debby:

    Schatt,
    Heb net je verslagen even bijgelezen, ben net een paar dagen terug van vakantie. Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! Ik wist wel dat je je zou redden daar :)
    En meteen al een leuke jongen leren kennen hahah. Jammer dat je weer door moest, maar er staan je vast nog veeeel meer leuke dingen te wachten!
    Geniet er lekker van daar, ik kijk uit naar je volgende verslag! Ik zal binnenkort ook even skype regelen, maar dat laat ik je nog wel weten.

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 35316

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 04 Oktober 2014

Hostess in Kroatië

21 April 2014 - 11 Mei 2014

DreamTeam on Tour: Zuid Oost Azië

22 November 2012 - 23 December 2012

Into the Wild: South Africa

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

31 Juli 2011 - 19 Januari 2012

Mijn wereldreisje

Landen bezocht: