Bangin' Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denise Hermans - WaarBenJij.nu Bangin' Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denise Hermans - WaarBenJij.nu

Bangin' Bangkok

Door: denisetakesovertheworld

Blijf op de hoogte en volg Denise

05 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Wow, mijn avontuur in Thailand is al bijna weer aan zijn einde gekomen. Alles is zo snel gegaan, maar ik ben blij dat ik kan zeggen dat ik wel echt veel gezien heb; de bruisende stad Bangkok, het platteland en de jungle. Het was het vroege opstaan absoluut waard (nee, dat zijn jullie niet van me gewend haha).

Maandag 1 augustus 2011
Ik zal beginnen waarmee ik vorige keer was geeindigd; Maandagavond ben ik de stad gaan verkennen. Eerst ben ik naar het MBK shoppingcentrum gegaan, omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar wat er allemaal te koop was, ik ben immers een grote shopfanaat. De shoppingmalls zijn mega groot en de meeste winkels zijn hier tot 22.00 uur open, ideaal! Daar ben ik ook maar gelijk wat gaan eten. Voor een tientje (500 bath) ga je hier uiteten, daaronder versta ik een erg grote portie Thais eten, een heerlijke Cantaloupe shake en een cocktail. Ik geniet van al het lekkere seafood wat ze hier hebben. Daarna ben ik in een TukTuk gestapt om de night market in de wijk Patpong te bezoeken. Die viel erg tegen, voornamelijk slechte kwaliteit immitatie merken enzo (tja, wat verwacht je ook van zo'n markt). Daarom ben ik maar een terrasje gaan pakken en daarna even een club in gegaan, waar drie Thaise jongeren live pop nummers (jason derulo, jessie j enzo) aan het zingen/rappen waren, wat echt enorm goed klonk. Die thaise kunnen zeker zingen en dansen! Ik ben daarna even gaan rondkijken, aangezien deze wijk bekend staat om het nachtleven. Ik zag een straat met erg veel lichtjes en muziek, dus besloot ik daar even te gaan kijken. Al gauw werd ik door een paar Thaise jongens een club in gesleept die "Beach Boys Bar" heet. Ik kan je vertellen, ik was in shock en kon mijn ogen nauwelijks geloven. Ik zal jullie de details besparen, maar laten we zeggen dat er vrij weinig tot de verbeelding over werd gelaten en dit keer niet bij vrouwen. Toen ik eindelijk had weten weg te komen, ging ik met de TukTuk naar de Flower Market (het was inmiddels al 2 uur 's nachts, maar blijkbaar is dat voor markten hier normaal). Dit was mooi om te zien, maar verder ook niet veel bijzonders, dus ben ik maar mijn bedje ingedoken.

Dinsdag 2 augustus 2011
Ik ben vanochtend weer om 08.00 uur opgestaan, want om 09.00 uur werd ik opgehaald voor een Tempel Tour. Een half uur te laat kwam een studentje me ophalen met een privéchauffeur. Dankzij het chaotische verkeer hier komt iedereen overal te laat. Alles rijdt dwars door elkaar heen. Mensen hebben geen fietsen, alleen auto's en scooters. De bussen en taxi's zijn hier alle kleuren van de regenboog (geel, groen, blauw, oranje, rood en vooral roze). En dan heb je natuurlijk de TukTuk's nog , die denken dat ze alles kunnen maken en zowat je dood veroorzaken. We zijn met de tour naar twee tempels geweest; één met de boeddha die van het meeste goud is gemaakt en één met de op twee na grootste boeddha in Thailand. In totaal zijn er 400 tempels in Bangkok, op elke hoek van de straat dus één haha.Ook zie je overal foto's van de koning. Na de tempels bracht het studentje me naar allemaal "Handcraft shops", om me vanalles en nog wat aan te laten smeren. Daar trapte ik natuurlijk lekker niet in! Toen de tour voorbij was ben ik zelf naar Siam Ocean World, het grootste aquarium van Azië, gegaan. Ik had een speciaal ticket, dus mocht met een klein glass bottom boot over de oceaan tunnel heen varen, waar erg grote haaien, roggen en schildpadden zaten, en kon ze voeren. Daarna ben ik eerst nog even de shoppingmalls ingedoken. Ik had weer eens niet op de tijd gelet, het was al 19.15 uur en ik moest om 20.00 uur bij de Siam Naramit Show (een awardwinning show, die zelf in het book of records staat) zijn. Een taxi zei dat ie er meer een uur over zou doen, maar uiteindelijk heeft ie zo gevaarlijk gereden dat ik er gewoon op tijd was. Die taxi's glippen overal tussendoor, en maar toeteren. Het was echt een prachtige show, met olifanten en vuurwerk enzo. Helaas mocht ik geen foto's maken, maar ik heb natuurlijk af en toe stiekem me telefoon tevoorschijn gehaald, gnegne. De volgende dag moest ik er weer vroeg uit, dus dat betekende ook vroeg mijn bedje in (voor het eerst in mijn leven haha).

Woensdag 3 augustus 2011
Vanochten al om 6 uur opgestaan. Ik werd opgehaald door een klein busje die al vol zat met mensen uit India. Die kunnen trouwens een stuk beter Engels spreken dan de Thaise bevolking. De Thaise gids gaf ons telkens drie Engelse sleutelwoorden en daar mochten we dan zelf een zin van maken, ook eens een keer leuk. Ik ben de hele dag met een freelance fotograaf opgetrokken, die ook alleen was. Gelukkig maar een fotograaf, bleek achteraf! We gingen eerst naar de floating market (drijvende markt), een markt die plaatsvind op allemaal kanalen, terwijl de handelaren hun spullen op kleine bootjes verkopen. Ik ging zelf ook met zo'n bootje door de markt varen, wat erg bijzonder was. Allerlei soorten fruit proeven, heeerlijk! Daarna ben ik via de kant nog even gaan kijken en ben ik met een grote boa (slang) en gele slang op de foto gegaan. Wow, wat hebben die een kracht, ze knijpen zowat heel je lichaam samen, maar het was wel heel vet! Na de markt ging de tour verder naar de Elephant Farm, een dorpje waar de olifanten gewoon voor de huizen van de mensen staan en waar je hen kunt voeren. Ook gingen we naar de Cobra Show, met allemaal dodelijke slangen. Op het moment dat ze een slang bij een fredje in de kooi gooiden, werd het mij even te veel. Dit wilde ik echt niet zien! Raar maar waar, de fred viel de slang aan en de verzorgers moesten de slang beschermen. Voordat we datgene wat ik het liefst wou doen gingen bezoeken, kregen we eerst nog een heerlijke Thaise lunch. Daarna gingen we dan eindelijk naar de Tiger Temple, een reservaat waar monniken en tijgers samenleven. Het was zo top om dat te zien. In de zogenoemde "Tiger Canyon" kon je met de tijgers op de foto. Helaas was de batterij van me camera op, dus kon ik geen foto's maken (ja, dat heb ik weer!), maar daar komt de fotograaf weer in het verhaal voor, die heeft namelijk wel foto's voor me gemaakt en ik hoop dat ie die snel stuurt want het zijn geweldige foto's. Ik sta met een aantal tijgers op de foto en mocht ook een tijger "uitlaten". Als laats zijn we naar de brug over de Rivier Kwai gegaan, een historisch monument uit de tweede wereldoorlog. Het was weer een lange rit terug en toen eindelijk me bedje weer in.

Donderdag 4 augustus 2011
Vandaag alweer om 6 uur opstaan en weer moest ik wachten (gunnen die mensen mij geen uur langer slaap ofzo?). Ik werd wederom met een klein busje opgehaald. Eerst gingen we een lokale markt ver buiten Bangkok bezoeken. Je hebt hier veel rare vruchten en groenten. Ook zijn er enorme kikkers en schildpadden te koop om op te eten. Verder heb ik nog geen hele gekke dingen gezien, zoals ratten enzo. De gids legde ons vanalles uit over het voedsel dat op de markt verkocht werd. Een gewoonte van de Thaise gidsen is dat ze hetzelfde zo'n 100x herhalen, alsof wij een soort van debielen zijn (niet dat ik dat ontken haha). "This fruit smells very bad, very bad, the fruit, it smells, very bad, the smell of the fruit!". Op een gegeven moment kan ik me lach dan ook niet meer inhouden en denk ik bij mezelf 'Hij vraagt er zelf om!'. Daarna gingen we het platteland op, waar je de Thaise bevolking thuis bezig kon zien en waar we een rit met een ossenkar gemaakt hebben. De groep bestond trouwens uit een frans stel, twee franse meiden en een gezin met een dochter die iets jonger dan mij was uit Melbourne. Na deze trip gingen we naar het Khao Yai National Park. Na een lange wandeltocht kwamen we dan eindelijk bij de prachtige waterval aan. En toen moesten we de 188000 trappen weer omhoog op, dat valt niet mee met die hitte. Ondanks de weersvoorspellingen heeft het deze week nauwelijks geregend, is de lucht blauw, is het elke dag iets boven de 30 graden en makkelijk uit te houden (als je geen 188000 trappen moet lopen). Gelukkig kregen we daarna een welverdiende lunch. Als laatst weer het hoogtepunt van de dag; olifant rijden door de jungle. Ik ging samen met het Australische meisje op het bankje bovenop de olifant. Het was echt geweldig, vooral toen de olifanten door de rivier gingen en de kleinste bijna verzoop (met ze alle: "aaaah!"). Toen we weer aan de kant waren, vroeg de olifantenman of ik zelf op de olifant wou rijden. Dat was een beetje eng. onwennig, en echt TOP! De olifant had zo'n honger dat hij me er bijna afgooide telkens als ie naar een boom hapte. Maar het was zo bijzonder om een keer te doen, dit zal ik nooit meer vergeten! Kapot van de dag, heb ik lekker twee uur in de bus terug geslapen. Net ben ik nog even de markt over gegaan en heb ik eten bij de kraampjes op straat gehaald.

En nu zit ik weer in mijn hostel, voor het laatste nachtje. Het boutique hostel is trouwens erg netjes en chill. Ik heb het onderste bedje van een stapelbed weten te bemachtigen en er lopen steeds jongeren in en uit, omdat de meesten maar een dag of twee blijven. Het Thaise meisje die ik de eerste dag heb leren kennen is al een dag weg, de Duitse meiden die daarna kwamen zijn ook al weg. En nu zit ik met een franse en een engels meisje op de kamer. Je ziet veel mensen alleen, dus dat voelt al gelijk een stuk beter; ik ben niet de enige haha! De badkamer is ook erg luxe, erg mooie douches en toiletten en veel ruimte. Al met al had ik het niet beter kunnen treffen.

Morgen wil ik nog even de Bayioke Tower (hoogste gebouw van Bangkok) bekijken voordat ik richting het vliegveld ga. En dan zit mijn reis in Thailand er al weer op en begin ik aan mijn rondreis langs de oostkust van Australie. Oooh, ik zal nog wel langer hier willen blijven, want er is nog zoveel te zien en te doen!

Ik heb alvast een aantal foto's gezet op facebook en zal hier ook een aantal foto's plaatsen!


Veel lies & knuffies,
Denise


  • 04 Augustus 2011 - 20:26

    Mams:

    meisje ik vind het een feestje om jouw reisverslagen te lezen! Ik denk toch maar dat je naar de HBO journalistiek moet gaan (oh nee dan ga je voor stage naar oorlogsgebieden, doe maar niet haha!!) Wat heb je een hoop in zo'n korte tijd gedaan en wat een leuke foto's!! Morgen vlieg je alweer richting "Aussie", maar ik weet zeker dat je het daar ook naar je zin zal hebben (alleen kost alles een bietje meer petoties helaas!). Doe de garoeten aan Tjeesje Thaiwaneesje van me als je Bangkok verlaat! Goede vlucht en ik hoor je als je voorbij de immigratiedienst bent dan bel ik je op!
    Love you, take care! XXXX mams

  • 05 Augustus 2011 - 08:25

    Lia:

    Hee Denise, wat een gaaf verslag. Ik moest er vreselijk om lachen en dat op mijn werk!
    Prachtige foto's ook en weet je wat; ik ben JALOERS! Wat een heerlijke reis zeg en wat heb je al veel gezien. En nu naar Australië. Hele goede reis, rust een beetje uit in het vliegtuig en blijven schrijven hoor!
    Dikke kus van je tante X

  • 05 Augustus 2011 - 15:12

    Dédé:

    Schattie!

    Leuk om je verhaal te lezen. Je maakt veel mee, echt vet. En ook erg leuk dat je zoveel mensen leert kennen. Komt helemaal goed met jou meis. Goede reis naar Australië en ik wacht vol spanning weer op je volgende bericht!

    Dikke kus!

  • 06 Augustus 2011 - 05:47

    Henk:

    Ha nichie, leuk avontuur in Thailand. Mooie slangen om je nek, leuk voor thuis. Je schrijft boeiend en dus leuk om te lezen. En nu op weg naar de Skippies. Ik kijk uit naar je volgende verslagen.
    Groetjes, Henk.

  • 02 September 2011 - 13:38

    Richelle:

    Een ritje op een olifant, super leuk haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 35353

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 04 Oktober 2014

Hostess in Kroatië

21 April 2014 - 11 Mei 2014

DreamTeam on Tour: Zuid Oost Azië

22 November 2012 - 23 December 2012

Into the Wild: South Africa

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

31 Juli 2011 - 19 Januari 2012

Mijn wereldreisje

Landen bezocht: