Voorbereidingen treffen - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Denise Hermans - WaarBenJij.nu Voorbereidingen treffen - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Denise Hermans - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen treffen

Door: denisetakesovertheworld

Blijf op de hoogte en volg Denise

23 Mei 2011 | Nederland, Emmen

G'day mate ! Welkom op mijn reisweblog. Ik had nooit gedacht dat ik al zo snel bij de mensen zou behoren die een reisweblog bij houd. Maar nu is het echt en het komt steeds dichter bij. Over 69 dagen begint mijn kleine wereldreisje en ik kan niet wachten! Terwijl ik ziek in me bedje lig, ben ik (en vooral moeders) druk bezig met het ondertekenen van formulieren, telefoontjes aan het plegen en al die shit aan het regelen. Pfff, het is een groter gedoe dan dat ik in eerste instantie had gedacht. Maar het is het waard! Iedereen zegt trots op me te zijn. Nee, ik ben niet zo zeer trots op mezelf. Ik ga gewoon voor iets wat ik altijd al heb willen doen, het is een droom die uitkomt. Soms ben ik eerlijk gezegd ook een beetje bang. Bang voor het idee dat wanneer ik terug kom hier alles anders zal zijn, vriendschappen zijn verwaterd enzo. En ik ga iedereen natuurlijk ontzettend missen, daar durf ik me niet eens wat van voor te stellen. Maar jongens kom op, een halfjaar is echt zo voorbij! Dat gaat zo veel sneller dan je denkt. En door middel van deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik ga doen en kunnen jullie natuurlijk ook op alles reageren, zodat ik iedereen toch een beetje bij me heb. Want nee sorry, jullie passen allemaal niet in me backpackers rugzak en ja echt, ik koop er zo één ookal is het niet bepaald charmant. Mam, wees gerust, wanneer ik een surfgod ontmoet zal ik het niet zo ver laten komen dat ik niet meer terug naar huis kom! Zo weinig mogelijk spullen meenemen, dat wordt voor mij nog een probleem. Iedereen die me kent, weet dat ik zo'n beetje mijn halve huis met me mee sjouw als ik op vakantie of wat dan ook ga. Nou scheelt het dat ik per 30 juni mijn huis op zeg haha. Gister al allemaal instructies gekregen van vrienden van me ouders hoe ik mijn rugzak zo goed mogelijk moet dichtmaken en insealen, aangezien ik een goed slachtoffer lijk om drugs bij te verstoppen (nou en bedankt het!). Verder ga ik deze week mijn paspoort ophalen en daarna mijn visum regelen. Mijn stage is inmiddels helemaal geregeld. Zoals velen al weten, ben ik gelijk al aangenomen bij All Pacific Travel Concept. Kleine uitleg; dit is een inkomende touroperator voor Australië, Nieuw Zeeland en Fiji, die vooral gespecialiseerd is in Destination Management en speciale tours. Ik ga stage lopen als product manager. Het team is erg internationaal, dus het lijkt me super en natuurlijk goed voor het netwerken gnegne. De stage zal 20 weken duren. 20 heerlijke weken, waarin ik in Bondi Junction zal wonen (juist, bij Bondi Beach en haar mooie mannen, oeff). Daar staat het huis van het Nederlandse stagebemiddelingsbureau Stagehuis Down Under. Hier zal ik met allemaal Nederlandse en Engelse studenten samen wonen. Maar eerst ga ik reizen, reizen en nog een reizen. Vandaag betaal ik dan eindelijk de factuur van al mijn vluchten en de borg van mijn huisje in Sydney. Hiermee is het grootste gedeelte van de reis en het stage lopen geregeld. Ik kan nu niet meer terug =) Het wordt een geweldige ervaring, en dus geef ik hier alvast een voorproefje van mijn agenda en reisschema;

6 juli t/m 11 juli 2011: Madrid met me chicks dédé, debstur en roos.

16 juli 2011 20.00 uur: Afscheidsfeestje in huize Hermans (Laan van de Bork 442, Emmen) + daddy's 50th b-day!

31 juli 2011 19.10 uur: Afscheid nemen van mijn schatjes op Schiphol. Vlucht naar Bangkok, via Londen.

1 augustus 2011 15.40 uur: Aankomst in Bangkok.Bangkok verkennen; Tuk Tuk Tour door ChinaTown en naar verschillende night markets.

2 augustus 2011: Temples bekijken, rivercruise maken en naar Siam Ocean World.

3 augustus 2011: Tour maken -> Bezoek aan de drijvende markt Damnoen Saduak, de Death Railway (Brug over de rivier Kwai) en de Tiger Temple, waar monniken samenleven met tijgers.

4 augustus 2011: Tour maken -> Bezoek aan Khao Yai National Park, inclusief olifant rijden.

5 augustus 2011 17.10 uur: Vlucht van Bangkok naar Sydney.

6 augustus 2011 05.15 uur: Aankomst in Sydney.Daarna vanaf Sydney met de bus naar Surfers Paradise.

7 augustus 2011: van Surfers Paradise reis ik door naar Brisbane, waar ik 2 nachten verblijf.

8 augustus 2011: Tour maken -> naar met een cruise naar Moreton Island (prachtig strand/zee, sandboarding, dolfijnen, schildpadden, zeekoeien) en snorkelen bij de Tangalooma wrecks.

9 augustus 2011: Van Brisbane naar Noosa Heads, waar ik 2 nachten verblijf.

10 augustus 2011: Bezoek aan de Australia Zoo van Steve Irwin in Glass House Mountain, waar je met kangaroos, koala's, slangen en wombats op de foto kan.

11 augustus 2011: Bezoek aan Underwater World in Mooloolaba, waar je met zeehonden kunt zwemmen. Daarna vertrek van Noosa naar Hervey Bay, waar ik 1 nacht verblijf.

12 augustus 2011: Tour maken: Walvissen spotten op een cruise met glass bottom, microphones en platform. Daarna vertrek van Hervey Bay naar Airlie Beach. Slapen in de bus.

13 augustus 2011:
Aankomst in Airlie Beach, waar ik ga skydiven boven de Whitsunday Islands, prachtige zandeilanden. Daarna wil ik nog een zeiltocht maken naar de eilanden. Aan het eind van de dag vertrek vanuit Airlie Beach naar Cairns. Weer slapen in de bus.

14 augustus 2011: Aankomst in Cairns en gelijk bezig met mijn vierdaagse duikcursus om mijn PADI Open Water te halen. Eerste twee dagen in het zwembad, daarna een nacht op de boot en vier verplichte duiken en één keuzeduik (bijv. nachtduik). En ik zit in het walsvisseizoen, dus dat wordt spannend!

19 augustus 2011 13.10 uur: Vlucht van Cairns naar Sydney.

20 augustus 2011 16.05 uur: Aankomst in Sydney. Mijn huisje in Bondi Junction een beetje gaan inrichten.

22 augustus 2011: Eerste dag op mijn stage.

12 januari 2012: Laatste dag stage. Afscheid van Sydney nemen.

13 januari 2012 11.50 uur: Vlucht van Sydney naar New York City.

13 januari 2012 17.00 uur: Aankomst in New York City.

18 januari 2012 22.50 uur: Vlucht van New York City naar Amsterdam via Londen.

19 januari 2012 14.00 uur: Aankomst in Nederland.

Tijdens mijn stage wil ik ook nog reizen naar Melbourne, de Blue Mountains, Great Ocean Road en Philip Island (Penguin Parade). Dus genoeg in het vooruitzicht en gelukkig een erg strak schema. Ik zal me in ieder geval niet snel vervelen.Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van alle vorderingen en hopelijk dat jullie dit ook doen wanneer ik op reis ben.

Gonna miss you guys!
Dikke kus,
Denise

• 26 Mei 2011 - 08:37

Mams:

sjonge sjonge wat staat er een hoop op het programma zeg! Maar ik weet zeker dat dit iets wordt wat je je hele leven niet zult vergeten! Maak er wat moois van en zorg goed voor jezelf! XXXX

• 08 Juni 2011 - 07:56

Karen V Wermeskerken:

Tjeemig je zou het toch moeten doen. Wat een leven, maar ach iemand moet het toch doen :-) Het wordt top, geniet ervan en veel plezier. Karen

• 13 Juni 2011 - 12:10

Denise Hermans:

OEPS, ik ben niet 19 januari 2012 terug, maar 18 januari 2012 om 14.oo uu!!

• 19 Juni 2011 - 14:06

Sophia:

Leuk, leuk, leeeeuk! =D Veel plezier en succes daar. X Soof

• 29 Juni 2011 - 20:41

Jolanda:

Ciao Denise, wat een reisschema zeg! Ongelooflijk, daar doen anderen een heel mensenleven over. Petje af hoor meid, ik weet wel dat het je droom is maar je moet het voorlopig wel doen en durven. In ieder geval heel veel plezier en geniet ervan! Ik zie je de 16e. xxx Jolanda

• 07 Juli 2011 - 11:20

'tante' Lia:

Hee Denies,
    Dat ziet er goed uit. Ik ben jaloers hoor. Heel veel sterkte nog met de voorbereidingen. Nog even stevig knuffelen met je moesje en je vadertje. We zien elkaar de 16e.

Dikke kus,
    Lia

• 14 Juli 2011 - 09:22

Anneke Lelieveld:

Hallo Denise, wat een reis ga jij maken geweldig, het verslag heb je fanfasties geschreven. We wensen je heel veel succes. We gaan je volgen.
    An en Mart Lelieveld.

• 01 Augustus 2011 - 18:36

Mams:

zat even naar je reisschema te kieken, maar ik zie dat je op planning van voorbereidingen hebt staan: 19 augustus: 13.10 uur vlucht van Cairns naar Sydney en aankomst 20 augustus: 16.05 uur aankomst in Sydney, maar op je vluchtschema staat vertrek Cairns 20 augustus 13.10 uur! Je vliegt er maar 2.55 uur over dus dan moet het kloppen dat je vertrekt en aankomt op 20 augustus! Nou dan moet je maar 1 dag bijboeken in Cairns hahaha of heb je je vergist???
    XXX
    mams