NU is het voor het echhie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denise Hermans - WaarBenJij.nu NU is het voor het echhie! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denise Hermans - WaarBenJij.nu

NU is het voor het echhie!

Door: denisetakesovertheworld

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Hehe, na een lange, maar toch ook erg fijne reis ben ik dan eindelijk aangekomen in het land van de glimlach; Thailand!

Gister begon het allemaal toen ik mijn bed uit kwam. Snel nog alle laatste dingetjes inpakken, met een rennende moeder achter je aan (wat ik stiekem nu toch mis). Om 10.00 uur kwamen er nog een paar vrienden afscheid nemen. Het rare was dat we taart kregen, ik vroeg me eigen af "Hebben jullie iets te vieren ofzo?", haha, bijvoorbeeld een half jaar RUST?! Ik kreeg ook nog een super leuk t-shirt, met daarop foto's van de meiden en i.p.v. "I love NY" stond er "I love my friends". Die heb ik natuurlijk gelijk aangetrokken en zo begon mijn reis richting het vliegveld Schiphol. Het afscheid was erg moeilijk, vooral op het moment dat je langs de douane moet en je ziet ze zwaaien als je over je schouder kijkt. Je blijft zwaaien en zwaaien, ondanks dat je weet dat het toch niet helpt; je moet nu ECHT afscheid nemen! Verward liep ik te zoeken naar mijn gate. Vanaf daar ging het erg snel. Ik had in het vliegtuig de lekkerste plek; bij het raam en de nooduitgang. Om half 8 (lokale tijd) kwam ik op London Heathrow aan, wat echt een enorrrrrmmm vliegveld is. Ik was alleens met de boot en door de tunnel naar Londen gegaan, dus dit was weer eens wat anders.. de shuttlebus deed er een halfuur over om van de ene terminal naar de ander te gaan. Daarnaast werd me gate pas een uur van tevoren bekend gemaakt, dus kon ik lekker op het vliegveld gaan lopen zwerven. Nergens een maccie, nergens een normaal eettentje, dus uiteindelijk maar een soepje genomen. Bleek helemaal niet nodig te zijn, want in het vliegtuig werd ik weer volgestopt met eten en drinken (vooral belangrijk; dat was gratis). Ik vloog met een immens grote Boeing 747, dubbeldekker en onwijs luxe, zelf de economy class. Er waren zoveel films en televisie programma's, dat ik gewoon geen keuze kon maken. Uiteindelijk heb ik alleen "Insidious" en "Just go with it" gekeken en heb ik verder lekker geslapen en gegeten. Om 15.45 uur (lokale tijd, in Nederland is het vijf uur vroeger) kwam ik aan op de luchthaven van Bangkok. Het duurde nog een uur voordat ik eindelijk door de immigratiedienst heen was, me backpack had en in de SkyTrain richting mijn hostel zat. Je merkte gelijk dat je Bangkok binnen reed, alle hoge gebouwen deinsden ineens vanuit het niets op. Ik vind het prachtig hier. De stad oogt erg chaotisch, maar de mensen die mij kennen weten dat ik daar zelf ook wat van kan en dus voel ik me prima thuis. Het hostel was even zoeken. Ik snap nu wat de docenten in de les "Intercultural Management" bedoelen; Aziaten zijn zo vriendelijk, dat ze geen 'nee' durven te zeggen. Ookal weten ze het niet of bedoelen ze wel 'nee', ze zullen gewoon 'ja' zeggen. En dus ben ik frontaal de andere richting van mijn hostel heen gestuurd. Gelukkig wist er uiteindelijk iemand het wel echt en bleek het hostel echt precies net naast de andere kant van het station te zitten (waar ik een uur geleden ook al was). Nu zit ik inmiddels even lay back op mijn bedje, want ik wou toch even laten weten dat ik heel aan ben gekomen! Het hostel is erg mooi en ligt precies tussen de drie van de grootste shoppingmalls ter wereld. Ik zal me dus wel gaan vermaken. Ik heb net een aardig Thais meisje ontmoet, die bij mij op de kamer slaapt en hier voor een weekje studeert en dan weer terug gaat naar een van de eilanden ten zuiden van Thailand. Nu ga ik me even snel omkleden en ga ik me weer in de buitenwereld begeven, wat ik heb HONGERRRR!

Zoals me moeder al zei in een reactie op het vorige verslag, stond mijn Australische nummer daar verkeerd, dus voor de goede orde, het is: 0061406422929.

Voor me mammie en pappie een extra dikke kus. En voor me familie en vrienden een dikke knuff.

Veel liefs,
Denise (vanuit het regenachtige, maar heel vervrissende en warme Bangkok)

  • 01 Augustus 2011 - 12:44

    Denise Hermans:

    Voor de duidelijkheid (ik zie me vader namelijk al graag hierop reageren); ik weet echt wel dat verfrissend met een F is ! Hahaha, ik ben moe, don't blame it on me!

  • 01 Augustus 2011 - 13:58

    Mams:

    yessss, zo snel al een reisverslag! We zijn zoooo blij dat je heelhuids bij je hostel zonder al te veel gedoe in Bangkok bent aangekomen en dat je een goede vlucht hebt gehad! Leuk dat je ook al met iemand hebt kennisgemaakt! Doe het rustig aan want de jetlag kan ineens toeslaan haha! Ik ben inmiddels druk bezig met DUO want je adreswijziging Australië is daar niet doorgekomen! Het kan zijn dat je een sms op je Hi hebt gekregen maar daar moet je maar niet opletten! Ik stuur je nog een emailtje naar je hotmail hierover!
    Meis geniet ervan en doe voorzichtig!
    Love you, een hele dikke knuf en tot horens! XXXXXX mams

  • 01 Augustus 2011 - 17:47

    Pappa:

    Lieve schat.of je nou moe bent of niet, ik zal je bij deze niet aanvallen op allerlei zins en taalfouten.Jij zit nu eenmaal on the other side off the world en ik begrijp dat je het echte Nederlands al bijna verleerd ben ble ble blaahhhah.Mooi dat je die lange reis niet als kl ote hebt gezien.Jammer is het dat het overdaar zo regent. Hier is het inmiddels 38 graden en kurkdroog(in het washok)ble ble blahaaaha.Maar zoals een oud spreekwoord luid,beter een natuh tijgah dan noh tijgah. M.b.t. de bevolking van Thailand is het absoluut zo,vraag maar een keer om een miljoen van die petoties,zeker weten dat ze lachend neeeeeeeeeeeee zeggen.Ik las dat je honger had,wokken daar hou je zo van ,doen ze zelfs met een lantarenpaal dus laat je op straat maar verrassen. Maar als je op straat of waar dan ook gaat eten,let op dat het bloedheet de bakkus in gaat en botertje gaar is.Morgen en voor de rest iedere dag erna zal ik je wederom (boring vrij vertaald pffff)een stukje mailen,voor nu,want ik moooet eteh I LOVE YOU en doe je ding met volle teugen.

    veel liefs Pappa

  • 01 Augustus 2011 - 20:07

    Jolanda:

    Hai neece, inderdaad hééééél fijn dat je heelhuids bent aangekomen en al lekker in je hostel zit. Ook leuk dat je een roommate hebt, ben je toch niet helemaal alleen. Hoewel je zit in het Walhalla meid, 3 shoppingmals, gaat helemaal goedkomen daar. Nou een hele fijne tijd daar en we blijven je volgen hoor. Dikke kussen en knuffels xxxxxxxxxxx Henk en Jolanda

  • 01 Augustus 2011 - 20:42

    Féline:

    Hahaaaa regen?! Hier schijnt de zon vol op ! muwahahah! Ben heeel benieuwd hoe het daar uit ziet dus maakt maar ffies veel feuteus =D Slaap lekker alvast.. of goeiemorgen, aangezien ik geen besef heb hoe die tijd daar in elkaar zit. Love uuuuu xxx

  • 02 Augustus 2011 - 09:16

    Anneke Lelieveld:

    Hallo Denise, wat een leuk verslag
    en fijn dat alles goed is gegaan.
    Nu lekker gaan genieten van al het
    moois om je heen.
    Groetjes en een dikke kus,
    Anneke en Martin Lelieveld

  • 02 Augustus 2011 - 19:03

    Roos:

    Schat! Wat ontzettend fijn om deze verhalen te lezen :) Ben blij dat je het nu al naar je zin hebt! Volgens mij kom jij herboren terug haha :P
    x!

  • 04 Augustus 2011 - 08:42

    Lia:

    Dag Denise, wat een heerlijk eerste verslag. We zijn natuurlijk ontzettend benieuwd hoe het met je gaat. Ben blij dat je goed bent aangekomen. Ik hoop dat het nog een beetje droog wordt en anders vermaak je je toch wel in die drie shoppingsmalls die je nog te gaan hebt.. :)
    Heel veel plezier nog deze twee dagen en alvast goede reis naar de volgende bestemming.
    Dikke knuffel, Lia

  • 04 Augustus 2011 - 11:38

    Dédé:

    Lieverd, wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Ik ga je snel een mail sturen met mijn verhalen over de vakantie. Ben al benieuwd naar je volgende verhaal. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 23 Mei 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 35315

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 04 Oktober 2014

Hostess in Kroatië

21 April 2014 - 11 Mei 2014

DreamTeam on Tour: Zuid Oost Azië

22 November 2012 - 23 December 2012

Into the Wild: South Africa

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

31 Juli 2011 - 19 Januari 2012

Mijn wereldreisje

Landen bezocht: